Gisteren is er iemand komen vertellen over de tweede wereldoorlog. Het is heel bijzonder om te horen hoe het toen was om te leven. Hij vertelde bijvoorbeeld over toen hij een jongetje van ongeveer 5 was dat zijn vader werd opgepakt. Ook vertelde hij dat zijn beste vriend naar een andere school moest omdat hij een jood was. Ook werd een andere beste vriend met zijn familie afgevoerd naar een kamp. En toen hij daar een keer ging kijken las die in een boek dat zijn beste vriend met zijn familie waren vergast. Dat vonden we best erg om te horen. We vonden het heel knap dat hij het aan ons wou vertellen want sommige mensen willen het zo snel mogelijk vergeten. We vonden het heel interessant en leerzaam en zijn hem erg dankbaar dat hij dit aan ons is komen vertellen.
Groetjes, Manouk
Geen opmerkingen:
Een reactie posten